State of Art: Driven by Craft
Al sinds 1987 brengt State of Art vakmanschap en iconisch design samen in tijdloze mannenmode. Klassieke ontwerpen met een hedendaagse twist, voor mannen die waarde hechten aan kwaliteit. Verfijnd, effortless en robuust op hetzelfde moment. Kleding die ontworpen is naar de laatste kleuren en stijlen, maar wel de tand des tijds doorstaat. En net als de Porsche 1500S Cabrio, de eerste klassieke Porsche waar State of Art-oprichter Albert Westerman als kleine jongen verliefd op was, met een subtiele sportieve uitstraling. Kortom: stijl op zijn best, voor de gedreven man met klasse.
Wie we zijn
State of Art bestaat uit een team van bevlogen mensen met veel kennis en deskundigheid. Van de ontwerpers tot de administratieve krachten en van het marketingteam tot onze in-house Porsche-specialisten, iedereen levert een even waardevolle bijdrage op weg naar het bereiken van onze missie. Nog altijd komen de waarden, die voortvloeien uit onze lange geschiedenis als familiebedrijf, terug in de kernwaarden van het bedrijf: gedrevenheid, loyaliteit en een focus op vakmanschap. Met een hoofdkwartier in Lichtenvoorde, in en rondom de oude breifabriek waar het in 1936 allemaal begonnen is, onderscheidt het team van State of Art zich door een nuchtere mentaliteit en bescheiden maar ambitieuze aanpak. Daar bouwen we samen voort op de solide basis die ooit door Albert Westerman Sr. is neergezet. Op naar een mooie toekomst.
Missie
Kleding moet goed passen, je karakter vertegenwoordigen, maar vooral ook zijn kwaliteit behouden. State of Art maakt mode gemaakt van de beste materialen die langdurig meegaan. Al onze kledingstukken hebben hun eigen reis. Van ontwerp tot productie, en van transport tot het moment dat je het voor het eerst draagt. In het gehele productieproces vinden wij het belangrijk dat de ecologische voetafdruk zo klein mogelijk is. Aangezien kleine verbeteringen ingrijpende impact kunnen hebben, zijn wij van mening dat de ecologische voetafdruk van vandaag de kwaliteit van leven voor morgen bepaalt. Waar mogelijk zijn onze producten gemaakt van zoveel mogelijk duurzame materialen. Ook streven we naar transparantie in onze productieketen en eerlijkheid naar alle mensen met wie we samenwerken. Comfort en plezier, naar iedereen die verbonden is met ons merk. Responsible. Together. Ontdek ons duurzame label hier.
Geschiedenis
State of Art heeft een rijke geschiedenis op het gebied van kwaliteit, design en productie. Het begon in 1936 toen Albert Westerman Sr. in Lichtenvoorde een breifabriek voor babykleding oprichtte. In dat atelier werden tussen 1936 en 1980 meer dan 40 miljoen babykleertjes geproduceerd. Toen in de jaren zeventig langzaam de vraag naar babykleding afnam, richtte Westerman zich op knitwear voor mannen en vrouwen. In 1987 richtte Albert Westerman Jr. zich definitief op mannenmode en State of Art was een feit. Nog altijd spelen dezelfde waarden als die van de klassieke Porsches – waar Westerman Jr. een bijzondere liefde voor had - een belangrijke rol: gedrevenheid, ambacht en vakmanschap.
Liefde voor Classic Porsches
Op zijn tiende werd Albert Westerman Jr. smoorverliefd op de Porsche 356 1500 S Cabrio. Dat was het begin van een passie die leidde tot een verzameling van meer dan 40 klassieke Porsches, waaronder bijzondere exemplaren zoals de 550 Spyder en 718 RSK.
Sportieve wagens zijn natuurlijk niet gemaakt om stil te staan. De hele collectie wordt dan ook volledig onderhouden door twee fulltime, gespecialiseerde Porsche monteurs. Zo kunnen de Porsches naar modeshows en fotoshoots worden gereden en kunnen ze ingezet worden bij rally's.
Onze geschiedenis in beeld
Responsible. Together.
Ons sustainability statement
Clothing should fit well, represent your character, but above all, maintain its quality. All our clothing items have their own journey. From design, to production, to transport, right up until the moment you wear it for the first time. As small improvements can cause impactful changes, we believe that today’s ecological footprint defines the quality of life for tomorrow.
This is reflected in our effort to reduce our footprint. It’s part of our daily business. We strive for transparency in our supply chain and are honest to everyone involved in the process. Comfort and pleasure, not only for our clients, but for all people connected to our brand. It’s what we call: Responsible. Together.
Ontdek ons duurzame label hier.